به نام خدا

                                             مدرس : سرکار خانم دکتر حق شناس SPSS

                                                         زمان برگزاری : 95/8/05

                                                       

 

کلاس امروز با حضور تعدادی از دانشجویان ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه در اتاق سایت تشکیل شد. استاد این کلاس را که در نوشتن پایان نامه ارشد و مباحث تحلیل آماری بسیار مهم و کاربردی میباشد بصورت نرم افزاری و نشان دادن کلیه جزئیات بر روی آن توضیح دادند و کلیه موارد اعم ازطریقه وارد کردن سوالات چه به صورت پرسشنامه و کمی و دیتا در این نرم افزار و طریقه به دست آوردن میانگین و آزمونهای مربوط به میانگین و رتبه بندی داده ها از طریق آزمون فریدمن و آنتروپی ، آزمون نرمال بودن ،  توضیح در مورد جامعه آماری و فرمولهای نمونه گیری و غیره را کامل توضیح دادند.

                                                                 کلاس آموزشی: صیاد

                                                                زمان برگزاری: 95/8/05

پروپوزال(Proposal) ؛ طرح تحقیق مهمترین و اصلی ترین بخش یک کار تحقیقی و پژوهشی است ؛ پروپوزال اصل تحقیق نیست بلکه طرح اولیه و طرح پیشنهادی تحقیق است.

 طرح تحقیق در واقع شبیه طرح اولیه و پیشنهادی یک ساختمان است که توسط آرشیتکت(پژوهشگر یا محقق) ارکان اصلی آن طراحی و محاسبه شده و بصورت نقشه و ماکت ساختمان درآمده است و چنانچه یک مهندس خبره(استاد راهنما) به آن نگاه کند بتواند ساختمانی(پژوهشی) را که بر اساس آن نقشه شکل می گیرد؛ از قبل برای خود تجسم کند

پروپوزال، نقشه ای است که در آن کلیه مراحل تحقیق برای رسیدن به هدف تحقیق بیان شده باشد و توسط محقق، قبل از آغاز پژوهش تهیه میگردد. معمولاً سه هدف اصلی از پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری دنبال می گردد:

1- متقاعدکردن دیگران در مورد اهمیت پژوهش                       

2- نشان دادن توان پژوهشگر در انجام پژوهش درباره موضوع

3- بررسی مشکل در حوزه مورد مطالعه بصورت عینی در یک سازمان      

 

                                                                    کلاس آموزشی:دکتر غلامزاده

                                                                      زمان برگزاری: 95/8/05

چکیده :                                                                              

انسان در طول تاریخ حیات خود موجودی کمال گرا بوده و همواره بهترین و کامل ترین ها را برای خود خواسته است. این مشخصه های کمال گرایانه از لحاظ روان شناختی کمال گرایی نامیده می شود. این سمینار پیرامون آشنایی با منش و کمال فردی ارائه گردید. منش را به عنوان توانایی انجام دادن کاری علیرغم فشارهای خارجی که وادار می کنند تا این کار انجام نشود و یا کار دیگری انجام شود، تعریف می کنند. منش ملقمه آمالگام ای از فضیلت ها ، ارزش ها و صفات می باشد. این سمینار با مقدمه ای پیرامون این موضوع و با این محوریت به جلو رفت که منش یکی از ابعاد اصلی شناخت می باشد و سایر ابعاد شناخت عبارتند از : شخصیت، هیجانات، استعداد و سلامت جسمی . در این سمینار درباره منش، کمال گرایی، شایستگی ها، فضیلت و ... بحث شد.

کلاس آموزشی1 :  دکترخانم صالح

                 زمان برگزاری: 95/8/24

یکی از نرم افزارهای قوی و پرکاربرد در زمینه تحقیق در عملیات نرم افزار Gams می باشد. این نرم افزار مناسب برای حل انواع مدل های برنامه ریزی خطی، غیر خطی، صحیح و ... می باشد به همین دلیل این نرم افزار امروزه مورد توجه بسیاری از کاربران در می باشد. در همین راستا با توجه به اهمیت این نرم افزار و علاقه مندی دانشجویان یک جلسه سخنرانی با موضوع آشنایی با نرم افزارهای تحقیق در عملیات در دانشکده مدیریت واحد تهران مرکز در تاریخ 95/8/24 با حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار شد. مطالب ارایه شده در این جلسه به  شرح ذیل می باشد:

  1. آشنایی با محیط نرم افزار
  2. آشنایی با توابع تعریف شده در Gams
  3. نحوه تعریف متغییرها، اندیس ها و پارامترهای یک مدل ریاضی در محیط Gams
  4. نحوه  ورود اطلاعات در نرم افزار Gams
  5. نحوه تعریف تابع هدف و محدودیت های یک مدل ریاضی در محیط Gams
  6. آشنایی با برخی دستورات مانند Loop، If، Put، Solve و ... در محیط Gams
  7. نحوه اجرای برنامه
  8. آشنایی با انواع error  هنگام برنامه نویسی و نحوه رفع آن ها
  9. پاسخ به سوالات دانشجویان

                                                                    

کلاس آموزشی2 :دکتر خانم صالح

زمان برگزاری: تاریخ 95/9/01

 

     جلسه سخنرانی با موضوع مقاله نویسی در تاریخ 95/9/01 در دانشکده مدیریت واحد تهران مرکز با حضور تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار شد. مطالب به شرح ذیل در این جلسه ارایه شد:

  1. آشنایی با پایگاه های علمی بین المللی
  2. آشنایی با روش های جستجو در برخی پایگاه ها همانند: Scopus، Science direct و Google scholar
  3. آشنایی با برخی اصطلاحات مهم در مقاله نویسی
  4. آشنایی با قسمت های مختلف یک مقاله و رعایت نکات کلیدی در هنگام نوشتن هر یک از قسمت ها
  5. آموزش  استفاده از نرم افزار مندلی جهت مدیریت مراجع در هنگام نوشتن یک مقاله یا پایان نامه
  6. آشنایی با نحوه فرستادن مقالات برای مجلات معتبربین المللی
  7. آشنایی با فرایند داوری در مجلات معتبربین المللی
  8. پاسخ به سوالات دانشجویان

 

 

 

مرکز ارزیابی رویکردی معتبر در انتخاب ارتقا و پرورش منابع انسانی

عنوان سمینار:مربی گری  گروه دولتی

سخنران:دکتر داریوش غلامزاده

 چکیده:

این سمینار درباره نحوه شناسایی استعداد افراد (با رویکرد سازمان)و اتخاذ رویکرد های مناسب برای به فعل رساندن آنچه در قوه افراد است و همچنین نحوه رفتار با نقاط قوت و نقاط ضعف افراد در زندگی اجتماعی و سازمانی شان،طراحی و ارائه گردید.

متاسفانه در زندگی اجتماعی  ما و همچنین در سازمانهای ایرانی و البته به صورتی عامیانه در کل دنیا،فرض بر این است که اگر فردی تصمیم بگیرد و تلاش کند، در هر حوزه ای موفق می شود.در حالی که این ایده اخیرا" به نقد کشیده شده و در رد آن کتاب ها نوشته شده است.این سمینار با مقدمه ای پیرامون این ایده ،با این محوریت به جلو رفت که هر انسانی دارای استعدادی است.به همین جهت در صورت تشخیص و سرمایه گذاری بر این استعدادها قطعا" می توان افرادی کارآمدتر از حال حاضر را مشاهده نمود.لیکن به دلیل عمومیت یافتن باورهای غلط مثل سرمایه گذاری روی نقاط ضعف،سالانه مبالغ هنگفتی پول و میزان زیادی از زمان و انرژی هدر می رود.

در این سمینار بحث شد که بجای تلاش برای ترمیم نقاط ضعف افراد،باید در صدد تقویت نقاط قوت انسانها بود و البته با نقاط ضعف آدم ها باید مدارا کرد.

معرفی کتابها و نظریه ها و تجربه شرکت های معتبر هم مطالب بعدی سمینار بود ،مربی گری در سازمان به عنوان یکی از وظایف مدیران ،تاکید سخنران بر یکی از نقش های اصیل،سنتی و البته اخیرا" کشف شده،یعنی مربی گری مکمل مقدمه و شرح سمینار بود.در این سمینار ه طور مفصل درباره دلایل ضرورت ایفای نقش مربی گری توسط مدیران بحث شد و همچنین فرآیند مربی گری تشریح شد .    

-تجلی اندیشه های پست مدرنیته در تئوریهای مدیریت:

دکتر اعظم رحیمی نیک : گروه بازرگانی

چکیده

فرا نوگرایی یا پست مدرنیسم پارادایم جدیدی است که علوم مختلف از جمله علوم انسانی و از انجا علوم مدیریت را متاتر کرده است . تئوریهای جدید در مکتب پست مدرن ما را در باره باورهای قبلی که در مکتب مدرن مطرح بودند دچار تردید می کند و شاخص های متفاوتی رادر مقایسه با پارادایم مدرن داراست به طور متال : تاتیر ذهن بر ماده. تردید در عقل مداری. مشکوک بودن واقعیات. نسبی بودن پدیده ها که اینها همه با باورهای مدرنیته در تناقض است. پیدایش بسترهای اولیه مکتب پست مدرن در اوایل قرن هجدهم بوده اما اساسا علت تولد تیوریهای جدید را میتوان ایجاد بحران در دوران مدرن در اواسط قرن بیستم دانست زیرا به  علت از بین رفتن عمق فرهنگ مدرن و خمودگی  عاطفی همچنین مادی شدن بیش از حد زندگی و نهایتا از خود بیگانگی انسان در پارادایم مدرنیته و از  طرفی مطرح شدن فیزیک کوانتم  لزوم  تحول در تولید  علوم و  از  ان جمله علم مدیریت لاینفک بوده  است لذا در حال حاضر پست مدرنیسم دک مقوله پیچیده وپر چالش است که به سادگی نمی توان یک تعریف از ان  ارایه کرد  اما  تاتیر ان  در تولید علوم جدید کاملا مشهود است . در اینجا توجه شما را به برخی از تفاوتهای دو پرادایم مدرن و پست مدرن جلب می نمایم:

-در مدرنیته مطلق بودن پدیده ها در پست مدرنیته نسبی گرایی .

 -در مدرنیته  اعتقاد به  فاعل عاقل در  پست  مدرنیته انکار  فاعل  عاقل .

-در مدرنیته روش شناسی مبتنی بر تجربه در. پست مدرنیته نفی تجربه گرایی .

- در مدرنیته سنت گریزی . در پست مدرنیته احترام به سنت ها .

 -درمدرنیته اصالت ماده در پست مدرنیته اصالت روح                                     . 

 

-کارکردهای پنهان بازاریابی

بهرام خیری            

عضو هیات علمی واحد تهران مرکز

چکیده

تئوری‌های علمی در خصوص حل مسائل اجتماعی دارای کارکردهای گوناگون می‌باشند. اعمال این تئوری‌ها در درجه نخست به دنبال تحقق اهداف از پیش تعیین شده خود هستند. اما در مواجهه عملی گاهی آثار و عواقبی از خود به جای می‌گذارند که هیچگاه در ذهنیت آن تئوریپردازان نمی‌گنجد. از این پدیده به عنوان عواقب نامقصود یاد می‌کنند. از این رو است که در خصوص پدیده‌های اجتماعی می‌توان کارکردهای پیدا و پنهان متصور بود، بدین معنا که این تئوری‌ها به مثابه پدیده‌ای اجتماعی در مواجهه عملی دارای کارکرد، اهداف و غایات مقصود و نامقصود می‌باشد. تئوری‌های بازاریابی نیز به مثابه یکی از شقوق علوم انسانی از این قاعده کلی مستثنی نیست. از این رو است که می‌توان به غایات و کارکردهای نامقصود آن در کنار کثیری از آثار مثبت اقتصادی-اجتماعی آن اشاره داشت. تئوری های بازاریابی در مقام عمل دارای کارکردهایی هستند که به برخی از آنها نقدهای جدی وارد شده است. در این مقاله به این کارکردها و نقدها به عنوان روی سیاه بازاریابی پرداخته‌ایم. روی سیاه بازاریابی همیشه به مثابه یکی از ایرادات کلی منتقدان بازاریابی به مجموعه تئوری‌ها و کارکردهای بازاریابی مطرح می‌باشد.

به روی سیاه بازاریابی از جنبه‌های گوناگون پرداخته شده است. برخی از منتقدان بدون مواجهه ایدئولوژیک، به آثار منفی بازاریابی در مقام عمل پرداخته‌اند که بیشتر ناشی از اقتضائات بازاریابی و سپس ناشی از سوء استفاده از تئوری‌های بازاریابی است. تئوری‌های بازاریابی در یک فرآیند خوداصلاح‌گر، هم به این نقدها پرداخته است و هم به اصلاح خود همت گماشته است. جنبه دیگر نقد بازاریابی از منظر سنت‌گرایان یا دیدگاه‌های مذهبی-اخلاقی است. بدین معنا که برخی از آموزه‌های بازاریابی در مقام نظر و بیشتر در مقام اجرا نافی برخی از آموزه‌های سنتی این رویکرد می‌باشد. رویکرد سوم با توجه به روی سیاه بازاریابی از جنبه نقد نظام سرمایه‌داری با رویکرد چپ‌گرایانه مارکسیستی می‌باشد. بدین معنا که همه نقدهایی را که به تئوری نظام سرمایه‌داری به مثابه پیش‌نیاز و بستر اعمال تئور‌ی‌های بازاریابی وارد می‌باشد را به بازاریابی تسری می‌دهند. در این مقاله سعی می‌کنیم که مطالعه مبسوطی به روی سیاه بازاریابی از سه جنبه‌ی کارکردگرایی، اخلاقی-مذهبی و مارکسیستی، داشته باشیم.

آشنایی و بکارگیری سیستم ردیابی رادیویی کالا در سازمانها

سخنران آقای دکتر: محمدرضا کاباران زاده  گروه صنعتی

افتخارات :

  • لوح تقدیر در بخش پژوهش ویژه استادان در رابطه با لغزشگاه ها و آفات مدیریت از دیدگاه اسلام

 

آشنایی با مدل تعالی مدیران و رهبران سازمانی و نقش آن در موفقیت شغلی دانشجویان و مدیران

سخنران آقای دکتر حیدر امیران

 

 

 

 

 

لينک هاي مرتبط با اين بخش
 گروه دولتی
 گروه بازرگانی
 گروه صنعتی